Christiane Vejlø
Christiane Vejlø kan bookes til foredrag og som moderator, paneldebattør og keynotespeaker til danske og internationale events.
Christiane Vejlø er digital trendanalytiker, strategisk rådgiver, entreprenør, keynote speaker og en af Danmarks førende eksperter indenfor ny teknologi, digital livsstil og forholdet mellem teknologi og mennesker. Gennem Elektronista Media rådgiver hun virksomheder, medier og ministerier i den digitale fremtid. Vejlø er også aktiv i flere advisory boards, bestyrelser og udvalg.
Christiane Vejlø har i over 10 år arbejdet i ledende stillinger i tele- og mediebranchen. Med særlig fokus på digital adfærd, kommunikation og indhold på digitale platforme.
Vejlø er vært på Radio24syv teknologiprogrammet Elektronista, hun sidder i Kulturministeriets Public Service råd og er at finde i Kraks Blå Bog. Vejlø bliver brugt som kommentator og ekspert på digitale trends. Og fremtidens teknologi i DR TVAvisen, DR Dagen, DR Aften Showet, TV2 Nyhederne, TV2 News, TV2 Go Morgen Danmark, TV2 God Aften Danmark, TV2 Beep, Mobil.nu, Børsen, Berlingske Tidende, Politiken, Ekstra Bladet, B.T. Alt for Damerne, Femina, Cover Mag, Euroman, Radio24syv, DR P3, DR P1 mm.
Med sit fokus på teknologi og digitale tjenester arbejder Christiane benhårdt på at flytte fokus. Fra hardware til mennesker og til den digitale kultur og adfærd som teknologien er med til at skabe.
Christiane har en cand. Mag i medievidenskab og religionsvidenskab og trækker i sit arbejde på teori og metode fra de sociologiske, filosofiske, etnografiske og medievidenskabelige fag. Christiane er en anerkendt ekspert i menneskers omgang med teknologien. Med digital underholdning, nye medieplatforme og sociale medier og en hyppigt brugt analytiker og kommentator i danske og udenlandske medier.
Christiane har især haft fokus på samspillet mellem selve indholdsproduktionen og infrastrukturen/distributionen af indholdet. Som underholdningschef hos teleselskabet 3 omdøbte Christiane contentafdelingen til en redaktion og mobilportalen til en mediekanal. Alt sammen med henblik på at skabe mindre afstand mellem brugeren og teknologien. En mærkesag som også prægede Christianes opstart af 3′s innovationsafdelingen, hvor idéudvikling, digitale trends og brugsværdi- fremfor teknologi blev nøgleord.